poniedziałek, 3 sierpnia 2015

Różyczki z ciasta francuskiego i szynki szwarcwaldzkiej

Wreszcie mam możliwość nadrobienia zaległości na blogu:) Dzisiaj pokażę Wam 
sposób na szybką przekąskę. Co tu więcej pisać, zobaczcie sami!


Różyczki z ciasta francuskiego i szynki szwarcwaldzkiej

  • około 10 plasterków szynki szwarcwaldzkiej
  • natka pietruszki
  • 10 dag sera żółtego
  • rolka ciasta francuskiego 
  • jajko

Ja kupiłam gotowe ciasto francuskie, ale można samemu przygotować. Rozwijamy rolkę ciasta francuskiego, lekko wałkujemy i przecinamy na pół wzdłuż krótszego boku, żeby nasze różyczki nie były zbyt grube (pamiętajcie aby posypać podłoże, na którym przygotowujecie różyczki mąką, bo przyklei się i będzie problem). Na całą  powierzchnię ciasta francuskiego kładziemy obok siebie szynkę,  posypujemy startym serem i pokrojoną natką pietruszki. Zwijamy, a następnie kroimy na plastry o grubości ok. 1,5 cm. Kładziemy na patelni,  smarujemy jajkiem z góry. 
W ten sam sposób przygotowujemy drugi kawałek ciasta francuskiego. Następnie wstawiamy do nagrzanego na 150 stopni piekarnika i pieczemy około 40 min.  Nie kładźcie różyczek zbyt blisko siebie na patelni, ponieważ podczas pieczenia zaczynają się łączyć i będzie to wyglądać mało efektownie.


Smacznego! 
Ann.

niedziela, 2 sierpnia 2015

Lekki bigos z cukinii

Lato to mój ulubiony czas jeśli chodzi o gotowanie. Świeże warzywa na działce = dużo możliwości. Dziś miałam ochotę na coś lekkiego. Z racji, iż w tym roku cukinia owocuje bardzo obficie, postanowiłam zrobić już zapomniany u mnie w domu bigos z cukinii. Zobaczcie sami co wyszło;)


Lekki bigos z cukinii

  • 2 średniej wielkości cukinie (ja dałam żółtą i zieloną)
  • 2 cebule
  • 5 ząbków czosnku
  • papryka zielona i czerwona
  • mały por
  • 2 pomidory
  • łyżeczka słodkiej papryki
  • 3 średniej wielkości marchewki
  • natka pietruszki
  • 2 łyżeczki przecieru pomidorowego
  • 30 dag wiejskiej kiełbasy
  • sól, pieprz, łyżeczka vegety

Cukinie obieramy, pozbawiamy gniazd nasiennych ze środka i kroimy na kostkę o grubości mniej więcej 1 cm. W garnku gotujemy szklankę wody wymieszaną z vegetą lub szklankę bulionu warzywnego. Wrzucamy cukinię i gotujemy. Dodajemy pokrojony w plasterki por. W międzyczasie na patelni rozgrzewamy masło i podsmażamy pokrojoną w kostkę cebulę i czosnek. Dodajemy marchewkę pokrojoną w talarki i paprykę pokrojoną w kostkę, smażymy przez 5 minut, od czasu do czasu mieszając. Warzywa dodajemy do garnka, mieszamy z cukinią i gotujemy na małym ogniu przez 10 minut. Dodajemy pokrojone w kostkę pomidory i przyprawy.
Na patelni podsmażamy obraną ze skóry kiełbasę, dodajemy do warzyw i mieszamy. Dajemy przecier pomidorowy (może być własnej roboty) i gotujemy jeszcze przez 5 minut. Następnie wrzucamy pokrojoną drobno natkę pietruszki. 


Smacznego! :)
Ann.

czwartek, 30 lipca 2015

Boczusiowe pieczarki

W ostatnim wynajmowanym przeze mnie i Magdę mieszkaniu nie było piekarnika - wszystko spoko, tylko jego brak. To nieco ograniczało moją wyobraźnię. Teraz jestem tydzień już w domu i mogę cieszyć się dostępem do wszystkiego. Dzisiaj pokażę Wam bardzo szybką przekąskę na spotkanie ze znajomymi czy drobną imprezkę.


Boczusiowe pieczarki

Pieczarki
  • pieczarki (ilość według uznania)
  • żółty ser np. salami
  • wędzony boczek

Dip: 
  • 4 łyżki majonezu
  • 3 łyżki śmietany
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka gotowego chrzanu
  • pęczek kopru
  • sok z cytryny
  • pieprz 
  • sól

Nic prostszego!
Pieczarki myjemy, osuszamy. Usuwamy dokładnie nóżki, aby pozostało wgłębienie. W to miejsce dajemy starty na tarce ser. Na to kładziemy mały plasterek wędzonego boczku. Pieczemy w piekarniku około pół godziny w temperaturze ok. 150-180 stopni.

Dip:
Czosnek przeciskamy przez praskę, dodajemy majonez, śmietanę, jogurt naturalny, chrzan, pokrojony drobno koper. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Skrapiamy lekko sokiem z cytryny. Mieszamy i gotowe! :)


czwartek, 25 czerwca 2015

Sos z cukinii, kurczaka i papryki w towarzystwie kaszy kuskus

Takich zaległości jeszcze chyba nigdy nie miałam, ale zaabsorbowana uczelnią totalnie nie miałam czasu na blogowanie. Dziś postaram się to nadrobić i oczywiście jak zwykle obiecuję, że będę regularnie pisać. Dziś mam dla Was pomysł na danie, które było przygotowane 13 kwietnia i nie miałam kiedy go tutaj wrzucić. Mam nadzieję, że Wam się spodoba. 


Sos z cukinią, kurczakiem i papryką w towarzystwie kaszy kuskus

  • 1 cukinia 
  • papryka
  • piersi z kurczaka
  • kilka pieczarek
  • olej/masło
  • koperek
  • kasza kuskus
  • sól i pieprz

Filet z kurczaka umyć, pokroić w  kostkę. Następnie obrać cebulę i pokroić w drobną kostkę. Paprykę oczyścić, a następnie pokroić w kostkę, podobnie musimy zrobić z cukinią.
Na jednej patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy pokrojonego kurczaka, dodajemy odrobinę soli, pieprzu. W tym czasie w bardzo małej ilości wody dusimy pokrojone w plasterki pieczarki, a następnie cebulę, paprykę i cukinię. Kiedy warzywa będą lekko miękkie dodajemy kurczaka. Nadal dusimy, można pod przykryciem, przyprawiamy do smaku pieprzem i solą.  
Ja podawałam "sos" z kaszą kuskus, polecam! 

Kuskus wsypać do miski, lekko osolić (¼ łyżeczki soli na 100 g), zlać wrzątkiem – około 1 cm wody nad powierzchnie kaszki. Przykryć.

Podawać z sałatą lub roszponką. Posypać koperkiem.

Smacznego
Ann.

piątek, 10 kwietnia 2015

Sos warzywny na bazie pomidorów

Już jakiś czas nie pisałam nic na blogu. Zmiany i jeszcze raz zmiany. Ale czas popatrzeć na to wszystko od innej strony więc można powiedzieć, że zaczynam wszystko od nowa. Słodyczy nie jem od 20 lutego, a od wtorku zaczęłam powoli wprowadzać zdrowe elementy diety. NIE, NIE ODCHUDZAM SIĘ! :) 
Dzisiaj chciałabym Wam pokazać mój sposób na wegetariański, zdrowszy obiad. 


Sos warzywny na bazie pomidorów

  • Czerwona fasola konserwowa - jedna puszka
  • 1 cebula
  • Duża marchewka
  • Średni korzeń pietruszki
  • Połowa czerwonej papryki
  • 5 średniej wielkości pieczarek
  • 1 puszka pomidorów z puszki
  • 4 ząbki czosnku
  • olej
  • kasza gryczana palona
  • Sól, pieprz, liść laurowy 

Cebulę  siekamy w  drobną kostkę i smażymy na oleju. a gdy się lekko zeszkli dodajemy pokrojone pieczarki i dusimy przez ok 10 min na wolnym ogniu. dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę. Następnie obieramy marchewkę i pietruszkę, po czym ścieramy na grubych oczkach - dajemy do reszty, która smaży się na patelni. Smażymy. W międzyczasie dodajemy posiekany drobno czosnek. 
Następnie do garnka wsypujemy pomidory z puszki. Lekko gotujemy, dodajemy opłukaną pod zimną wodą fasolę, którą musimy odsączyć. 
Łączymy wszystkie składniki.

Kiedy nasz sos będzie się dusił przygotowujemy kaszę gryczaną. Ja gotowałam według tego przepisu:

 Zasada nr 1 - szklanka kaszy = 2 szklanki wody

Zasada nr 2 - kaszę gotujemy w garnku z grubym dnem, przykrytym, na wolnym ogniu.

Wodę wlewamy do rondla i zagotowujemy. Można do niej dorzucić np liść laurowy albo trochę innej przyprawy (np majeranek), nadaje to kaszy lekkiego posmaku i aromatu. Kiedy woda się zagotuje, do garnka wsypujemy kaszę, przykrywamy pokrywką i gotujemy na małym ogniu do momentu, aż kasza wchłonie wodę.*

Kiedy warzywa będą już odpowiednio dla nas miękkie, a kasza ugotowana układamy na talerzu. Posypujemy sos natką pietruszki. 

Smacznego!
Ann


* przepis pochodzi z: kliknij tutaj


poniedziałek, 2 marca 2015

Zawijaki z tortilli

Witajcie! 
Czy często macie tak, że w ostatniej chwili ktoś informuje Was, że wpadnie na "kawę"? Ok! Kawa kawą, a może jakaś przekąska? Jakiś czas temu dostałam ten przepis od znajomej. Bardzo fajny pomysł, szybka i smaczna sprawa! 
Bardzo fajna alternatywa np. dla koreczków, które tak często goszczą na naszych stołach podczas przyjęć.

Zobaczcie sami.

Zawijaki z tortilli

  • tortilla 
  • papryka
  • serek puszysty almette
  • kilka plasterków szynki
  • szczypiorek
  • opcjonalnie zielona sałata


Tortille smarujemy serkiem almette, posypujemy drobno pokrojonym szczypiorkiem. Na to kładziemy plastry szynki. Możemy dać na to liść sałaty. Na brzeg z jednej strony dajemy paprykę. Zawijamy dokładnie ściskając. 


Uwaga, żeby tortilla się nie rozerwała! 

Ja bardzo lubię te zawijaki z sosem czosnkowym. 
Szybko uciekają ze stołu!


Smacznego!
Ann. 

wtorek, 24 lutego 2015

Filet z kurczaka à la polędwiczki w sosie serowym

Witajcie, 
w ostatnim czasie będąc na obiedzie w Trattoria Pergamin w Krakowie jadłam genialnie polędwiczki w sosie serowym. Były wspaniałe! Sosem serowym zachwycałam się bardzo długo, aż dzisiaj postanowiłam, że spróbuję go zrobić. W internecie znalazłam dużo przepisów, ale szczerze ciągle miałam wątpliwości czy to idzie w kierunku odtworzenia smaku z Trattorii czy nie. Dlatego postanowiłam zrobić ten sos po swojemu. Według mnie wyszedł mi bardzo podobny i bardzo smaczny. Domownikom również smakowało, zatem przedstawiam Wam przepis:


Filet z kurczaka à la polędwiczki w sosie serowym

  • duża pierś z kurczaka
  • szklanka bulionu 
  • 4 ząbki czosnku
  • 10 dag sera gorgonzola
  • połowa serka topionego Hochland śmietankowego
  • 2 łyżki śmietany
  • 1 łyżka mąki
  • olej
  • natka pietruszki
Filet z kurczaka kroimy na kawałki, lekko rozbijamy jak na bitki, posypujemy świeżo zmielonym pieprzem i lekko (!) solimy. Kroimy 2 ząbki czosnku na plasterki, rzucamy na rozgrzany olej, a następnie kładziemy na patelnię nasze mięso.
Kiedy kurczak będzie się smażył, przygotowujemy sos serowy.
Do gotującego się bulionu wrzucamy przeciśnięty przez praskę czosnek, dodajemy ser gorgonzola i serek topiony. Dokładnie mieszamy. Kiedy nasze sery roztopią się już całkiem, gotujemy jeszcze przez chwilkę, a następnie podbijamy lekko śmietaną z mąką. Ponieważ gorgonzola sam w sobie jest już słony, jak dla mnie sos nie potrzebował już więcej soli, dlatego doprawiłam do smaku tylko pieprzem. Gotujemy jeszcze przez chwilę a następnie dodajemy kawałki mięsa i lekko dusimy przez ok. 10 - 15 min, co jakiś czas mieszając. 
Podajemy posypany drobno pokrojoną pietruszką. 

Smacznego!
Ann.



niedziela, 22 lutego 2015

Bukiet warzyw w cieście francuskim

Też macie tak, że co jakiś czas potrzebujecie odpocząć od dań mięsnych. Wczoraj miałam ochotę na coś zupełnie innego niż rutynowe "mięcho". 
Otwieram lodówkę i co widzę? Brokuł, ciasto francuskie, papryka.. No dobra! W takim razie jest myśl! 
Zawiniemy warzywa w ciasto francuskie... brzmi banalnie! 
Ale smakuje genialnie! 
To co? Czas na przepis?

Bukiet warzyw w cieście francuskim

  • ciasto francuskie (ja kupiłam gotowe)
  • pół papryki czerwonej
  • pół czerwonej cebuli
  • średniej wielkości brokuł
  • 3 ząbki czosnku
  • zioła prowansalskie
  • 20 dag sera żółtego
  • 1 białko
  • masło

Zaczynamy od brokuła! Dzielimy go na drobne różyczki, blanszujemy przez ok 7 min w gorącej osolonej wodzie, hartujemy i odcedzamy. Następnie kroimy na kostkę paprykę i lekko obsmażamy ją na odrobinie masła na patelni. Cebulę kroimy na cieniutkie półksiężyce, a ser ścieramy na tarce o grubych oczkach. 

Przygotowane składniki układamy na brzegu rozłożonego ciasta francuskiego. układamy kolejno brokuł, paprykę, cebulę, ser żółty. Na wierzch dajemy przeciśnięty przez praskę czosnek. 

Przyszła kolej na zawinięcie! Dokładnie, delikatnie zawijamy cisto jak roladę, układamy zetknięciem końców od spodu. Możemy lekko z góry ponacinać. Malujemy białkiem posypujemy ziołami prowansalskimi i wkładamy do nagrzanego wcześniej na 180 stopni piekarnika na około 30 minut. 


"Roladka" super smakuje z sosem czosnkowym. 
Ja dodałam 10 dag sera, dodaj więcej a będzie to bardziej zwarte;) 

Smacznego!
Ann.

środa, 18 lutego 2015

Łosoś pod kołderką ze szpinaku

Dawno już nie wstawiłam Wam nowego przepisu, ale już się poprawiam! 
Jestem już dwa tygodnie po sesji, odpoczywam w domu, ale moje gotowanie do tej pory sprowadzało się do standardowych dań, które często goszczą w moim domu. Dzisiaj na przykład obowiązkowo coś bez mięska! Pościmy! Zupa ogórkowa i naleśnik z serem - na to miałam dzisiaj ochotę. To było do przewidzenia, że zupa ogórkowa pojawi się kiedy nie mam pomysłu na pierwsze danie. Każdy wie jakim maniakiem tej zupy! jestem  

A teraz coś z ostatnich dni:

Łosoś pod kołderką ze szpinaku

  • ok 400g filet z łososia (ja kupiłam gotowy, wystarczyło oczyścić go ze skóry)
  • sól,
  • kolorowy pieprz
  • 1 cytryna,
  • 2 łyżki oliwy,
  • odrobina masła
  • 3 ząbki czosnku,
  • cebula
  • mrożony szpinak 

Zaczynamy od piekarnika, nagrzewamy go do 150 stopni a następnie


łososia myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym, dzielimy na równe kawałki, doprawiamy solą i świeżo zmielonym pieprzem. Kiedy nasz łosoś będzie już gotowy, smarujemy lekko spód naczynia żaroodpornego masłem, a następnie układamy tam łososia, polewamy lekko oliwą i dobrze skrapiamy sokiem z cytryny. Naczynie z łososiem przykrywamy wiekiem. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy go przez 20-25 minut.
A teraz czas na szpinak!
W mojej zamrażarce był rozdrobniony szpinak, ale możemy dać świeże liście lub mrożone. 
Na patelni rozgrzewamy oliwę, dodajemy pokrojoną w drobną kostkę cebulę, przeciskamy przez praskę czosnek, wrzucamy kawałki mrożonego szpinaku, dusimy około 10 minut. Całość doprawiamy solą i świeżo zmielonym pieprzem oraz skrapiamy sokiem z cytryny. 

Upieczonego  łososia układamy na talerze i każdy kawałek przykrywamy porcją szpinaku. Ja podawałam tak jak widać na zdjęciu z domowymi frytkami! 
A Ty? Z czym podasz?

Smacznego!
Ann.

piątek, 23 stycznia 2015

Sałatka z kurczakiem i pieprzem ziołowym

W tym roku pierwszy raz biorę udział w konkursie BLOG ROKU. Bardzo zachęcam wszystkich do głosowania. Za każdy głos będę bardzo wdzięczna.
Sesja trwa więc czas na coś szybkiego, ale jednocześnie pożywnego.
Byłam na ostatnim weekendzie w moim domu rodzinnym. Jak zwykle czekały tam na mnie same pyszności.
Mama pokazała mi jedną genialną sałatkę. Wstawiam specjalnie dla Was!
Pozdrawiam!


Sałatka z kurczakiem i pieprzem ziołowym

  • podwójny filet z kurczaka
  • słoik selera marynowanego
  • świeża czerwona papryka
  • puszka kukurydzy
  • 3 średnie ogórki kiszone
  • 3 jajka 
  • 3-4 łyżki majonezu
  • jogurt naturalny
  • sól
  • pieprz ziołowy


Prosta sprawa!

 Kurczaka kroimy na drobną kostkę, obsmażamy doprawiając lekko vegetą (kucharkiem). Selera dajemy na durszlak, przelewamy lekko zimną wodą i odstawiamy aż odcieknie.

Paprykę i ogórki kroimy w drobną kostkę. Jajka gotujemy na twardo i także kroimy na kostkę. 
Odsączamy kukurydzę. 

Łączymy wszystkie składniki. Dodajemy majonez, jogurt naturalny, sól ( z solą radzę uważać z racji vegety), pieprz ziołowy. 


Gotowe!

Smacznego! 
Ann. 

poniedziałek, 12 stycznia 2015

Wstążki z łososiem w delikatnym sosie śmietanowym

Już jutro pierwsze urodziny KUCHNI U ANN!
Tak bardzo się cieszę, że już rok jesteście ze mną.
Jutro z tej okazji pierwszy urodzinowy KONKURS!
Korzystając z tego, że jestem przy głosie chciałabym podziękować wszystkim, którzy wspierali mnie kiedy miałam chwile zwątpienia, ale i tym którzy byli moim jury kiedy coś gotowałam! :)
Dziękuję Wam!
A dziś kolejny przepis!


Wstążki z łososiem w delikatnym sosie śmietanowym


  • 150 g makaronu wstążki
  • 150g świeżego łososia
  • 4 łyżki śmietany 
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • masło
  • koper
  • sól, pieprz 
  • 5 pomidorów koktajlowych
  • przyprawa do ryb
Makaron gotujemy zgodnie z opisem podanym na opakowaniu. 
Kiedy makaron będzie się gotował możemy się zająć naszym błyskawicznym sosem: 

Rozpuszczamy masełko na patelni. Wrzucamy drobno posiekane ząbki czosnku, a następnie cebulę. Kroimy na ćwiartki pomidorki koktajlowe i dodajemy do czosnku i cebuli. Dusimy lekko, a w tym czasie możemy pokroić łososia. Kroimy go w kostkę. Dodajemy na patelnię. 
Posypujemy lekko przyprawą do ryb dla podkreślenia smaku. Podsmażamy około 2 minut i dodajemy śmietanę. 

Całość podsmażamy około 3 minut, Posypujemy delikatnie koperkiem, mieszamy. 
Podajemy makaron z sosem. 

Można zrobić wersję bez pomidorów. Robiłam i taką i taką. Polecam!

Smacznego
Ann.

środa, 7 stycznia 2015

Kotleciki z kurczaka i pieczarek

To niesamowite jaką dajecie mi energię do dalszego prowadzenia bloga! 
Po tym jak wrzuciłam wczoraj przepis na placuszki z marchewki spojrzałam na liczbę wyświetleń mojego bloga! Zaskoczyliście mnie totalnie! Do godziny 00:23 w kilka godzin było  ich dokładnie 1036! Szaleństwo! :) Dziękuję Wam bardzo za to!
 Tak jak już jakiś czas temu zapowiadałam niedługo zostanie zorganizowany konkurs z okazji PIERWSZYCH URODZIN Kuchni u Ann dlatego proponuję śledzić funpage do którego możecie przejść klikając LUBIĘ TO po prawej stronie bloga.

Koniec zachwytów! Czas na kolejny przepis!
Placuszki te robiłam chwilę temu, ale musiały nabrać mocy urzędowej, żeby zostały opublikowane. 
Zobaczcie co tym razem dla Was przygotowałam.



Kotleciki z kurczaka i pieczarek


  • 0,5 kg piersi kurczaka
  • 30 dag sera żółtego
  • 25 dag pieczarek
  • świeżo skrojony koper
  • 2 jajka
  • 2 - 3 łyżki mąki
  • bułka tarta
  • 2 ząbki czosnku
  • olej 
  • pieprz, sól
  • przyprawa do kurczaka


Myjemy dokładnie mięso, oczyszczamy i kroimy w drobną kostkę. Posypujemy przyprawą do kurczaka i odstawiamy do lodówki na czas przygotowywania pozostałych składników. 

Pieczarki kroimy w drobną kostkę, ser żółty ścieramy na tarce o grubych oczkach. Mieszamy wszystkie składniki razem. Pokrojony kurczak, ser żółty, pieczarki, pokrojony drobno koper, przeciśnięty przez praskę czosnek, jajka, mąkę, sól, pieprz.

Dokładnie mieszamy wszystkie składniki. Gdy nasza masa będzie już gotowa formujemy kotleciki na wzór kotletów mielonych. (można sobie pomóc mocząc lekko dłonie w zimnej wodzie).

 Gdy nasz kotlecik będzie gotowy obtaczamy go w bułce tartej i kładziemy go na rozgrzany wcześniej olej. 

Smacznego!
Ann.

Marchewkowy zawrót głowy

Jak już pewnie zauważyliście, uwielbiam różne substytuty placków ziemniaczanych, to z cukini, to z brokuła. Tym razem chciałabym Wam pokazać placki ze startej marchewki! 
Pamiętam, że jako dzieciak objadałam się nimi,, gdy wróciłam do domu z pływalni. 
Dzisiaj chciałabym Wam pokazać mój mały sposób na szybki obiad.


Marchewkowe placuszki 

(porcja dla 2 osób)


  • jedna duża marchewka, 
  • połowa papryki,
  • połowa cebuli,
  • 2 jajka
  • 3 łyżki mąki
  • odrobina natki pietruszki
  • (można dodać szynkę lub kiełbasę)
  • pieprz, sól
  • olej do smażenia

Zaczynamy! 
Ścieramy marchewkę na grubych oczkach, kroimy bardzo drobno paprykę i cebulę. 
Dodajemy jajka, mąkę, natkę pietruszki. Doprawiamy do smaku.
Dla osób, które wybrały opcję z szynką (kiełbasą), proponuję drobno pokroić. Doprawiamy pieprzem, solą do smaku! Mieszamy.
Na rozgrzany na patelni olej kładziemy placuszki, formujemy je jak placki ziemniaczane.
Smażymy.

Smacznego!
Ann.

PS jako dzieciak jadłam je oczywiście z ketchupem! :)