Bukiet warzyw w cieście francuskim

Też macie tak, że co jakiś czas potrzebujecie odpocząć od dań mięsnych. Wczoraj miałam ochotę na coś zupełnie innego niż rutynowe "mięcho". 
Otwieram lodówkę i co widzę? Brokuł, ciasto francuskie, papryka.. No dobra! W takim razie jest myśl! 
Zawiniemy warzywa w ciasto francuskie... brzmi banalnie! 
Ale smakuje genialnie! 
To co? Czas na przepis?

Bukiet warzyw w cieście francuskim

  • ciasto francuskie (ja kupiłam gotowe)
  • pół papryki czerwonej
  • pół czerwonej cebuli
  • średniej wielkości brokuł
  • 3 ząbki czosnku
  • zioła prowansalskie
  • 20 dag sera żółtego
  • 1 białko
  • masło

Zaczynamy od brokuła! Dzielimy go na drobne różyczki, blanszujemy przez ok 7 min w gorącej osolonej wodzie, hartujemy i odcedzamy. Następnie kroimy na kostkę paprykę i lekko obsmażamy ją na odrobinie masła na patelni. Cebulę kroimy na cieniutkie półksiężyce, a ser ścieramy na tarce o grubych oczkach.



Przygotowane składniki układamy na brzegu rozłożonego ciasta francuskiego. układamy kolejno brokuł, paprykę, cebulę, ser żółty. Na wierzch dajemy przeciśnięty przez praskę czosnek. 

Przyszła kolej na zawinięcie! Dokładnie, delikatnie zawijamy cisto jak roladę, układamy zetknięciem końców od spodu. Możemy lekko z góry ponacinać. Malujemy białkiem posypujemy ziołami prowansalskimi i wkładamy do nagrzanego wcześniej na 180 stopni piekarnika na około 30 minut. 


"Roladka" super smakuje z sosem czosnkowym. 
Ja dodałam 10 dag sera, dodaj więcej a będzie to bardziej zwarte;) 

Smacznego!
Ann.

2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie, muszę wypróbować :)
    Obserwuję i pozdrawiam serdecznie!
    http://gold-klaudia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. wszystko przypomina mi o mojej nieistniejącej diecie...
    Pewnie pyszne :3

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Kuchnia moimi oczami , Blogger