Filet z kurczaka à la polędwiczki w sosie serowym

Witajcie, 
w ostatnim czasie będąc na obiedzie w Trattoria Pergamin w Krakowie jadłam genialnie polędwiczki w sosie serowym. Były wspaniałe! Sosem serowym zachwycałam się bardzo długo, aż dzisiaj postanowiłam, że spróbuję go zrobić. W internecie znalazłam dużo przepisów, ale szczerze ciągle miałam wątpliwości czy to idzie w kierunku odtworzenia smaku z Trattorii czy nie. Dlatego postanowiłam zrobić ten sos po swojemu. Według mnie wyszedł mi bardzo podobny i bardzo smaczny. Domownikom również smakowało, zatem przedstawiam Wam przepis:


Filet z kurczaka à la polędwiczki w sosie serowym

  • duża pierś z kurczaka
  • szklanka bulionu 
  • 4 ząbki czosnku
  • 10 dag sera gorgonzola
  • połowa serka topionego Hochland śmietankowego
  • 2 łyżki śmietany
  • 1 łyżka mąki
  • olej
  • natka pietruszki
Filet z kurczaka kroimy na kawałki, lekko rozbijamy jak na bitki, posypujemy świeżo zmielonym pieprzem i lekko (!) solimy. Kroimy 2 ząbki czosnku na plasterki, rzucamy na rozgrzany olej, a następnie kładziemy na patelnię nasze mięso.
Kiedy kurczak będzie się smażył, przygotowujemy sos serowy.
Do gotującego się bulionu wrzucamy przeciśnięty przez praskę czosnek, dodajemy ser gorgonzola i serek topiony. Dokładnie mieszamy. Kiedy nasze sery roztopią się już całkiem, gotujemy jeszcze przez chwilkę, a następnie podbijamy lekko śmietaną z mąką. Ponieważ gorgonzola sam w sobie jest już słony, jak dla mnie sos nie potrzebował już więcej soli, dlatego doprawiłam do smaku tylko pieprzem. Gotujemy jeszcze przez chwilę a następnie dodajemy kawałki mięsa i lekko dusimy przez ok. 10 - 15 min, co jakiś czas mieszając. 
Podajemy posypany drobno pokrojoną pietruszką. 

Smacznego!
Ann.



2 komentarze:

  1. jej wyglądają pysznie ;) http://creamshine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smacznie.
    Choć i tak wole roladki z żółtym serem. <3
    http://chwila-smaku.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Kuchnia moimi oczami , Blogger