Krem jarzynowy z imbirem

W ostatnim czasie mam coraz większą ochotę na zupy krem.
Konsystencja kremowa oraz ewentualne dodatki sprawiają, że danie staje się bardziej atrakcyjne.

Krem jarzynowy z imbirem 

  • 2 cebule
  • 3 marchewki 
  • 2 korzenie pietruszki
  • połowa korzenia selera
  • 4 ziemniaki
  • 2 liście laurowe
  • kilka różyczek kalafiora
  • kilka fasolek szparagowych
  • bulion (3 szklanki)
  • sól, pieprz
  • ziele angielskie
  • imbir (korzeń)
  • przyprawa słodka papryka
  • 2 ząbki czosnku


Dodatki: grzanki, słonecznik łuskany




Warzywa: cebulę, czosnek, marchew, pietruszkę, seler oraz ziemniaki obieramy i kroimy w talarki. Gotujemy w bulionie razem z liściem laurowym oraz zielem angielskim (ja gotowałam w 2 szklankach bulionu, aby pozostałą częścią regulować gęstość zupy na końcu gotowania) dopóki nie będą miękkie. Dodajemy fasolkę oraz kalafiora. Gotujemy.

Przyprawiamy słodką papryką, solą oraz pieprzem. Następnie wyjmujemy liście laurowe oraz ziele angielskie. Gdy zupa lekko wystygnie możemy dokładnie zblendować nasze składniki. 
Kiedy już otrzymamy gładki krem, do zupy dodajemy przeciśnięty przez praskę imbir. Ja dodałam ok. 1 cm imbiru.

Najlepiej ilość imbiru dostosować do własnych smaków. 

Jak widać na zdjęciu obok, ja zupę podałam z ciemnymi grzankami oraz łyżką ziaren słonecznika. 

Smacznego! 
Ann :)

2 komentarze:

  1. Nie wiem czy gdzieś przeoczyłam taką informację, więc zapytam :) Gdzie zazwyczaj robisz swoje zakupy? Zauważyłam, że korzystasz z bardzo fajnych i zdrowych składników, ja, odkąd prawie rok temu (jestem w szoku, że już tyle minęło!) bardzo dużą uwagę przykładam do składu produktów i ich pochodzenia. Dużo zdrowych i ciekawych składników znajdziesz na stronie magicznyogrod.pl. Może znasz ten sklep? :)
    Jeśli masz też coś do polecenia, będę wdzięczna za odpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj, przepraszam, że dopiero teraz odpisuję. Umknął mi komentarz od Ciebie.
    Ja z reguły zakupy robię w lidlu. Ale kiedy mam ochotę na wyszukiwanie ciekawszych produktów to wybieram się do Selgrosa na dłuższą wyprawę:)
    Sklepu magicznyogrod.pl nie znam ale obiecuję, że się z nim zapoznam :)

    Pozdrawiam
    Ann :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Kuchnia moimi oczami , Blogger