Kasza gryczana z suszonymi pomidorami i szpinakiem

Szybkie obiady to ostatnio mój konik! Po co się przemęczać skoro można szybko zrobić coś pysznego.  Dzisiaj w mojej lodówce znalazłam kaszę gryczaną z wczoraj, szpinak, otwarty ser feta, a i kupione przez męża pomidory suszone (dwa słoiki - bo źle zrozumiał moją listę zakupów). I z tego udało się stworzyć pyszne danie. 


Kasza gryczana z suszonymi pomidorami i szpinakiem



  • 2 szklanki ugotowanej kaszy gryczanej niepalonej
  • 6 łyżek ziaren słonecznika
  • 1,5 małej cebuli 
  • 4 ząbki czosnku
  • 3 łyżki natki pietruszki
  • 2 łyżki koperku
  • 2 garści szpinaku
  • 3 łyżki sera feta
  • oliwa z oliwek
  • 3-4 suszone pomidory
  • sól
  • pieprz 
  • suszone oregano

Ja miałam kaszę gryczaną ugotowaną wczoraj, ale jeżeli nie mamy takiej to gotujemy kaszę zgodnie z informacją zawartą na opakowaniu. 
Ziarna słonecznika wrzucamy na rozgrzaną patelnię. Prażymy przez ok. 2 min. Kiedy słonecznik będzie już uprażony możemy wlać oliwę z oliwek ok. 2 łyżek.  
Cebulę i czosnek obieramy, kroimy na drobną kostkę, a następnie wrzucamy na rozgrzaną oliwę z pestkami słonecznika. 
Teraz możemy wrzucić kaszę gryczaną - pilnując aby kasza się nie przypaliła. Doprawiamy solą, pieprzem oraz oregano. Należy jednak pamiętać, że feta oraz pomidory mają intensywny smak więc polecam lekko doprawić, a kiedy już wszystkie składniki będą doprawić do smaku. 

Dodajemy pokrojone w paski suszone pomidory, natkę pietruszki oraz koper. Teraz czas na szpinak - płuczemy, suszymy a następnie wrzucamy do kaszy i mieszamy aż szpinak zmięknie. 
Kiedy będziemy podawać posypujemy fetą oraz koperkiem. 

Smacznego! 
Ann. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Kuchnia moimi oczami , Blogger