Czekoladowe naleśniki na mące orkiszowej

Do tej pory naleśniki zawsze robiłam ze zwykłej mąki pszennej, sypiąc cukier, dodając gotowe aromaty. Dzisiaj mam dla Was zdrowszą wersję naleśników. Warto spróbować :)

Czekoladowe naleśniki na mące orkiszowej




Ciasto naleśnikowe:
  • szklanka mleka
  • 1,5 szklanki mąki orkiszowej (u mnie razowa)
  • 3 łyżki kakao
  • 2 jajka
  • pół szklanki wody gazowanej
  • łyżeczka erytrytolu lub innego słodzika 
  • łyżeczka oleju
Twaróg
  • 500 g sera białego półtłustego
  • 100 ml mleka
  • 2 łyżki soku wyciśniętego z pomarańczy
  • 3 łyżki erytrytolu lub innego słodzika 
*U mnie do posypania zostało użyte moje odkrycie roku czyli chipsy z kokosa w kakao (przykładowy link do tych chipsów - ja akurat swoje kupuje na allegro, ale tutaj też jest bardzo dobra cena), oraz owoce granata. 


Wszystkie składniki na naleśniki miksujemy na gładką masę, a następnie na lekko natłuszczoną patelnię (jeżeli jest patelnia, do której nie trzeba dodawać oleju, aby smażyć to omijamy ten krok.

W tym czasie możemy przygotować twaróg. 
Kostki sera wrzucamy do misy od miksera, dodajemy mleko, słodzik oraz sok z pomarańczy. Miksujemy do uzyskania gładkiej masy. 

Kiedy naleśniki i twaróg będą już gotowe, smarujemy naleśniki twarogiem. Podając naleśniki możemy posypać je chipsami z kokosa w kakao tak jak ja, dodając też owoce granata oraz przygotowując mus z mrożonych truskawek. 

Smacznego! 
Ann. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Kuchnia moimi oczami , Blogger