Gulasz - kurczak i dodatki

Cześć! 
W ostatnim czasie nieco zaniedbałam bloga, ale postaram się to zmienić. 
Chciałabym aby mój blog stał się bardziej popularny - bo o tym marzy każdy bloger, ale wychodzę często z założenia, że mój blog to moja prywatna książka kucharska.
Książki kucharskie często pożyczamy kiedy mamy ciekawe przepisy, tak właśnie ja chcę się z Wami dzielić moimi przepisami.
Dzisiaj zapraszam na gulasz drobiowy wersja dla będących ciągle w biegu.


Gulasz - kurczak i dodatki

  •  2 średnie filety z kurczaka
  • 250 gramów pieczarek
  • 1 strąk czerwonej papryki
  • 1 cebula
  • 0,5 litra bulionu drobiowego
  • przyprawa do kurczaka Prymat
  • por
  • sól, pieprz, 
  • ząbek czosnku
  • liść laurowy
  • ziele angielskie,
  • 3 - 4 kopiaste łyżki gęstejśmietany 18%
  • mąka (2 łyżki)
  • siekany koperek do posypania przed podaniem
  • zioła prowansalskie

Filet z kurczaka kroimy w kostkę, obsypujemy przyprawą do kurczaka i wkładamy do lodówki na 30 minut. W tym czasie w głębokim rondlu na rozgrzanym oleju podsmażamy pokrojonego w półksiężyce pora, pokrojoną w kostkę cebulę oraz pokrojoną w kostkę paprykę. Następnie dodajemy mięso, całość dusimy, przez około 10 min ciągle mieszając. Następnie dorzucamy pokrojone w plasterki pieczarki. Pod sam koniec dodajemy zsiekany ząbek czosnku, solimy i pieprzymy. 





W między czasie powinniśmy przygotować sobie bulion ( może być z kostki jeżeli nie mamy gotowego), dodajemy 3 liście laurowe, kilka ziarenek ziela angielskiego. Kiedy bulion będzie gotowy dodajemy do niego całość przygotowaną na patelni. Dusimy ok 20 minut. 






Sos możemy zagęścić mąką (rozmieszaną w śmietanie). 
Można i polecam dodać świeży koper, niestety ja dzisiaj nie dałam. 









Polecam!
Smacznego!
Ann



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Kuchnia moimi oczami , Blogger