Pyszne orzeszki z pysznie orzechową masą

 Najlepszym cukiernikiem to ja nie jestem. Ale te ciastka to jakiś sztos! 
Zawsze wydawało mi się, że rurki z kremem są niezastąpione, ale te ciastka okazały się być godnym ich następcą. 
Pyszne! 
Zobaczcie przepis! :)


Pyszne orzeszki z pysznie orzechową masą 



Ciasto:
  • 3 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 jaja
  • 250 g masła
  • 1/4 łyżeczki sody
  • szczypta soli
Masa:
  • 2 szklanki orzechów łuskanych (ok. 200 g)
  • 1 szkanka mleka
  • 2 łyżki cukru
  • 200 g masła
  • 1/3 szkanki cukru pudru

Przygotownia zaczynamy od ciasta. Białka ubijamy z cukrem, dodajemy żółtka, miksujemy. Teraz musimy wymieszać mąkę z sodą i solą, a następnie rozcieramy z miękkim masłem. Dodajemy ubite z cukrem jajka. Mieszamy.  Kiedy ciasto już będzie gładkie i spójne, zawijamy je w folię i chowamy na około godzinę do lodówki. 
Zabieramy się za ciasto. Orzechy mielimy, mleko podgrzewamy, dodajemy orzechy, dwie łyżki cukru, mieszamy. Mleko z orzechami odstawiamy do ostygnięcia aż masa będzie gęsta. Miękkie masło miksujemy z cukrem pudrem do momentu uzyskania gładkiej, puszystej masy. Dodajemy orzechy i dokładanie mieszamy mikserem. Teraz mozemy odstawić masę do lodówki, aby stężała. 

Formujemy kulki i wypiekamy - ja wprowadziłam małą innowacyjność do tych starych ciastek, a mianowicie wypiekałam je w wypiekaczu do orzeszków.  W Internecie słyszałam, aby piec w tym wypiekaczu ok. 2 min. Ja piekłam 1 min 20 sek i były idealne zatem polecam Wam sprawdzić jakie możliwości ma Wasz sprzęt, zanim wrzucicie wszystkie kilki do wypiekacza. 

Kiedy ciasteczka będą wypieczone możemy je wypełniać masą. 

Smacznego! 
Ann.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Kuchnia moimi oczami , Blogger