Aromatyczna konfitura z czerwonej cebuli

Witajcie, 
Pierwszy raz w swoim życiu konfiturę z czerwonej cebuli jadłam we Wrocławiu kilka lat temu w jakimś modnym bistro. Była podana do placków ziemniaczanych, a to połączenie było rewelacyjne. 
Spróbowałam wczoraj odtworzyć ten smak posiłkując się różnymi przepisami z Internetu. Wyszło mi! Wyszła mi idealnie taka sama. Jest pyszna, aromatyczna i nada się idealnie do kanapek, ale i do innych dań. 


Aromatyczna konfitura z czerwonej cebuli


  • 5 czerwonych cebul 
  • 180 ml czerwonego wina (wytrawnego)
  • 3 łyżki octu balsamicznego
  • 1 łyżka liwy z oliwek
  • 3 łyżki brązowego cukru
  • 1,5 łyżki masła
  • 1/2 tymianku (suszonego)
  • sól i pieprz

Cebulę obieramy, a następnie kroimy na cienkie plasterki (czy piórka jak kto woli). Wrzucamy ją do garnka o grubym dnie na rozgrzaną mieszankę masła i oliwy z oliwek - ja wybrałam garnki emaliowane - mieszamy co jakiś czas aż do momentu zeszklenia.
Do tak przygotowanej cebuli dodajemy wino, cukier, ocet balsamiczny oraz przyprawy. Gotujemy na wolnym ogniu, od czasu do czasu mieszając. 
Konfitura będzie gotowa kiedy cebula będzie całkowicie miękka, a sos powstały z powyższych produktów całkowicie się zdredukuje. 

Konfiturę można włożyć do lodówki i spożywać na codzień lub włożyć do słoików i zapasteryzować - idealnie się przyda na rodzinne spotkania lub przyjacielskie posiadówki. 

 Smacznego! 
Ann. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Kuchnia moimi oczami , Blogger