Tradycyjny syrop z owoców pigwy

W życiu nie spodziewałam się, że będę kiedykolwiek zachwycać się przetworami i ogólnie ich przygotowywaniem! No to jest dla mnie hit! Dzisiaj mam Wam do pokazania tradycyjny syrop z pigwy. 
Przepis zupełnie totalnie przez wszystkich znany, ale dla mnie jakże wyjątkowy - bo to mój drugi syrop z pigwy w życiu! 
Co tu więcej pisać! Zapraszam do działania. 
Dodatkowo, przekieruję Was do mojego przepisu z serii zero waste, czyli wykorzystania owoców pigwy z tego syropu w dżemie jabłkowo- pigwowym

Tradycyjny syrop z owoców pigwy



 

Składniki:

  • 2 kg owoców pigwy
  • 2 kg cukru

Przygotowanie:

Owoce pigwy dokładnie myjemy, wycieramy ściereczką i oczyszczamy z gniazd nasiennych. Następnie pigwę kroimy na małe kawałki wilkości ok. 1 cm. 

Do dużego słoja wrzucamy naprzemiennie pigwę, cukier. 
Dokładnie wstrząsamy słojem. Przykrywamy i odstawiamy na 48 h. 

Po 48h odlewamy syrop, przelewamy do wyparzonych słoiczków, zakręcamy i pasteryzyjemy ok. 10 min. 

Owoców nie wyrzucaj! Możesz zrobić z nich dżem! Link do przepisu znajduje się tutaj: Dżem z jabłek i nieobranej pigwy po odlaniu syropu 

Smacznego!
Ann.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Kuchnia moimi oczami , Blogger