Zaskakujące chipsy z cukini pieczone w piekarniku

 Jestem parmezanoholikiem (nie sądzę, żeby takie słowo istniało, ale na potrzeby mojego zamiłowania do parmezanu dopuszczam je chwilowo do wszelkich słowników poprawnej polszczyzny, ortograficznego, czy słownika wyrazów obcych). Moję zjeść każdą ilość parmezanu i pomyślałam, że może oprócz zwykłego podkradania z lodówki, mogłabym coś pysznego i szybkiego wymyślić. I tak oto powstały chipsy z cukini. 


Zaskakujące chipsy z cukini





Składniki:

  • cukinia
  • 1 jajko
  • bułka tarta
  • 2 łyżki mleka
  • pieprz ziołowy
  • 4 łyżki parmezanu
  • 1/2 łyżeczki suszonego oregano
  • sól (do smaku - parmezan to słony ser więc należy uważać z solą)

Cukinię kroimy na plasterki grubości 3-5 mm. 
Jajko rozbijamy i dokładnie mieszamy z solą, mlekiem, pieprzem ziołowym. 
W osobnej miseczce mieszamy starty na drobnej tarce parmezan, suszone oregano oraz bułkę tartą. 
Po przygotowaniu powyższych składników, możemy zająć się panierowaniem cukini. Najpierw moczymy cukinię w jajku, a następnie obtaczamy dokładnie w bułce wymieszanej z parmezanem. 
Tak przygotowaną cukinię układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. 
Cukinię pieczemy przez 30 min w piekarniku nagrzanym na 200 stopni (polecam użyć termoobiegu). 

Ja podałam z sosem czosnkowym. 

Smacznego! 
Ann.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Kuchnia moimi oczami , Blogger