Niecodzienny krem pieczarkowy z dodatkiem

Witajcie, 
Obecny czas zmusił mnie do codziennego gotowania. Wcześniej nie gotowałam codziennie, lubiłam czasem odwiedzić jakiś fast food, ulubioną restaurację. Teraz się boję ! Ufam tylko temu co sama sobie przygotuję. Unikam kontaktów z innymi ludźmi. 
Staram się urozmaicać obiady. Dzisiaj mam dla Was przepyszny krem pieczarkowy z grzankami, które nie do końca są takie oczywiste.  


Krem pieczarkowy z grzankami z pesto pietruszkowym

  • 700 g pieczarek
  • 1 mała pietruszka
  • 2 średnie ziemniaki
  • 1 mała marchewka
  • mały por
  • mała cebula
  • 700 ml bulionu (ja kiedy potrzebuję bulionu na szybko korzystam z mojej pasty bulionowej, którą możecie znaleźć kilkając w ten link )
  • śmietana do zup 1-2 łyżki
  • bagietki
  • mozzarella

Do pesto pietruszkowego potrzebujemy:
  • duży pęczek natki pietruszki
  • 5 ząbków czosnku
  • 1 łyżka startego parmezanu lub sera grana padano
  • oliwa z oliwek ok. 3-4 łyżek
Jak przygotować krem?
Ja zawsze zaczynam od obrania pieczarek, a następnie kroję je w ćwiartki. Następnie kroję cebulę, i pora. Cebulę w kostkę, a pora w krążki. 
W garnku nagrzewam sobie oliwę z oliwek, a kiedy będzie już nagrzana mogę wrzuć najpierw cebulę i pora, a następnie po około 5-7 minutach dorzucam pieczarki. 
W czasie kiedy pieczarki będą dusić się z cebulą oraz porem, możemy przygotować sobie marchewkę i pietruszkę: obieramy i ścieramy na tarce. Ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę. Im drobnej pokroimy tym szybciej będą gotowe.  Dodajemy do pieczarek. Tak dusimy ok. 10 min a następnie podlewamy gorącym bulionem. 
Dodajemy sól i pieprz. Gotujemy, aż wszystkie warzywa będą miękkie. Jeżeli widzimy, że są miękkie to możemy śmiało zmiksować. Dodajemy śmietanę. 

Grzanki z pesto pietruszkowym
Miksujemy wszystkie składniki: natkę pietruszki, obrany czosnek, parmezan oraz oliwę z oliwek. Lekko doprawiamy do smaku solą i pieprzem. 

Bagietki kroimy na  kromeczki o grubości 1 cm. Smarujemy je pesto, posypujemy startą mozzarellą. Bezpośrednio przed podaniem opiekamy w piekarniku przez 7 min w temperaturze 180 stopni.

Smacznego! :)  








1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Kuchnia moimi oczami , Blogger