Domowa kostka rosołowa, za którą możesz dostać miliony monet

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się nad tym jaki skład mają kostki rosołowe?
To bomba nie tylko konserwantów, ale także kaloryczna. Glutaminian sodu, sztuczne aromaty, "tony" soli.. Wszędzie widzimy E... Ale można poradzić sobie w kuchni bez E. Można zrobić domowe kostki rosołowe. Dlatego zgodnie z obietnicą zapraszam do zapoznania się z przepisem :)


Domowa kostka rosołowa na mięsie i warzywach z rosołu

  • 1.5 szklanki rosołu drobiowego
Warzywa ugotowane podczas gotowania rosołu:
  • 5 marchewek 
  • 2 pietruszki
  • mały seler razem z zieleniną 
  • 5 ząbków czosnku 
  • 1 cebula
  • 1 por
  • 3 liście laurowe 
  • kilka ziarenek ziela angielskiego
  • Sól, pieprz
  • Pęczek koperku
  • Pęczek pietruszki 
  • Kolendra (może być suszona) 
  • Kurkuma 
  • (mięso z rosołu) u mnie drobiowe

Ja specjalnie gotowałam rosół, aby zrobić sobie kostki rosołowe. Na drugi dzień spokojnie mogłam obrać mięsko, wyciągnąć wszystkie warzywa i przygotować sobie resztę potrzebnych składników, aby dokończyć moje domowe - przede wszystkim zdrowe kostki rosołowe. 

Ugotowane warzywa razem z mięsem, ziołami oraz rosołem blendujemy na gładką masę. Dodajemy sól, pieprz do smaku. Dodatkowo w celu uzyskania ładniejszego koloru możemy dodać pół łyżeczki kurkumy. 

Nakładamy do foremek na lód. Kiedy już będą zamrożone możemy przełożyć do dowolnego pojemniczka, aby spokojnie czekały na swoją kolej :) 




Smacznego! :)
Ann.

2 komentarze:

  1. Świetny pomysł. Muszę go pokazać wszystkim którzy nie potrafią ugotować rosołu bez sztucznej kostki rosołowej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zupy, sosy przygotowuje zawsze na kostkach. Od pewnego czasu tylko na tych zdrowych. Serdecznie polecam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Kuchnia moimi oczami , Blogger